Har bloggandet gått för långt?

På nyheterna säger dom ju att drygt varannan svensk tjej har en egen blogg. Andra siffror säger att omkring 28 %  av tjejer mellan 16 och 18 år bloggar (http://blogg.tkj.se/unga-kvinnor-bloggar/). Allvarligt talat så har jag inte ens tänkt på det. Men att dryt 18% av alla internetanvändare inte kan slita sig från datorn och upplever stora problem med det är ju helt sjukt alltså!

Hursomhelst.. Jag reagerade inte förän jag insåg hur många minderåriga tjejer som faktiskt sitter och bloggar. Som vi alla förstår är ju knappast 16 åringarna de yngsta blogganvändarna. Man lyckas faktiskt hitta relativt många bloggar i 12 - 15 års åldern. Och vissa innehåll vill jag inte påstå är någon vidare rolig läsning (för mig iaf.). Användandet av bloggar syftar tyvärr inte i alla fall med att bidra till rolig läsning, politik, mode.. eller vad det nu kan vara. Bloggar har tydligen nu börjat användas för att hota och kränka folk. Jag tycker det är sjukt egentligen att ingen kan kontrollera sådana saker?

Aja.. Ett litet seriöst inhopp i joe-the-hoe -och- emma-slemma-student-party-bloggen!!

Sho

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0