Brunstig som få...

Jag slutar aldrig förvånas över hur många som faktiskt läser denna blogg. Härre jisses!
Nu var det ändå ett tag sedan den brunstiga Joe satte sig ner och bloggade. Ändå har det hänt en heeeeel del ska jag tala om!

Den omtalade roadtrippen till götet började i torsdags, då vi hämtade upp Maryam o Sanne vid Helenelund stn. Den brunstiga roadtripen bar vidare mot västerås (där kaos utbröts då vi körde mot enkelriktat vid donken) HAHA! Sedan åkte vi vidare mot Örebro, Skövde och till sist GÖTEBORG!

Festligheterna påbörjades redan torsdag kväll när vi hittade fram till Nivå, som visade dig ha temakväll med redbull (till Rikards förtjusning). Där träffade vi bl.a: österrikare, gamling med rosa brills, hångel alà Hoe, dreads in orange och massa fler hunks.
Fredagen bestod sedan av bakis-solning i vasaparken och sedan en aningen sen utgång (med förkrök i parken med mansstatyn) och sedan en helvetes krogletning som slutade vid trädgårn. Bästa utekvällen i götet, helt klart! Bjudande kalmarbor bör aldrig underskattas!

Lördagen var fruktansvärd! Bakis som få, krälade vi oss till vasaparken och somnade i solen. 3 tappra brudar var vi (som levde den dagen). Blyko tog en chill i lägenheten.
Kvällen slutade med takterassfest utanför ullevi (Bruce, du är kung!) Luleåbor i överflöd fanns där. Tyvärr fick jag aldrig chans att prata med min läskiga stalker från färjan (som tydligen är värsta kapet, enligt säkra källor)!
Efter denna takterass, begav vi oss till samma ställe som föregående kväll. Vi hittade till vår förtjusning SAMMA bjudande kalmarbor. Brats eller inte, vi gillare! Sedan släpade vi oss hem den långa vägen, relativ tidigt den kvällen. Sanne och Maryam kämpade på som as, HELA HELGEN! Tappra festare in i det sista!

Det bästa från helgen:

Bilrejs med roadtripande brudar + amerikan
Felkörningen i spårvagnsfilen (utbackning i panik)
Stölden av rullande konsumkorg (bildbevis kommer inom kort)
Orange dreadshunk med segelbåt
Amerikansk rumpmodell
Josses fosterställning i sömnen
Förfesten i parken med inslag av engelsman, österrikare och partyfolk
Lägenheten där vi bodde (högsta lägenheten i hela götet, vattentornet)
Barcelona grabbarna som gick vilse
Och sist men inte minst kalmarborna på trädgårn


Några ev resans dumförklarade komentarer:

" - I Örebro finns det ju inget vatten!
- Men här har du ju massa vatten (pekar på sjö).
- Men asså, jag menar ju vatten som i en sjö!"


" - Asså, jag behöver laxeringsmedel!"

" - Jag vågade inte dricka ur ditt vattenglas, jag trodde du skulle bli as sur på mig!"

" - Kolla en kyrka!"

" - Hur fan ska vi nu äta keso? Utan sked altså?!
- Men ta bara med fingret!"

" - Kan vi inte blåse upp gummijollen och sätta oss i bältesspännarparkens fontän?"



Vi väntar nu med spänning på att Joe the Hoe ska ta sig samman och lägga upp bilderna! Any time now people!


R.I.P gummijollen som ännu en gång fick ligga i lä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0