Begravning..

Idag var det Görans begravning, en mycket fin stillsam borglig begravning i norra kapellet vid haga norra. Alltid lika sorgliga men jag brast när hans vän höll tal.. det var så fint och väldigt personligt.
Känns bara så sjukt, nu ska han brännas och sen grävas ner i jorden.. bara skalet, men det känns ändå så hemskt.
Man blir lite djup när man är sådär på kyrkogården, jag menar när man ser alla gammla gravar, många av dem var säkert jätte mysiga människor men vem bryr sig om dem nu??
Och det värsta med allt, man ska själv grävas ner en dag och vem kommer bry sig då? INGEN.. ligga i mörk jord och frysa, är det tacken för att man levt ett helt liv? Nej, jag ska spridas för vinden på nån fin plats....

Efter begravningen käkade vi lunch på söder och sedan gick jag och mamma en sväng och kollade lite i inredningsbutiker, och nu har vi hittat tapeterna vi ska ha och vet ungefär vilket matbord och stolar vi vill ha=) det kommer bli så läckert!

Gäller bara att bli klar med allt jävla grundarbete, målning 2 av tak i vardagsrum, spakling, grundmålning väggar, sen målning väggar igen, tapetsering, måla socklarna och in med möbler... Long way to go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0