Den efterlängtade updaten

Nu skall jag ta och berätta vad jag haft för mig de senaste veckorna (i reseförberedande syfte):

I princip allt är färdiginhandlat inför resan. Jag har fått tag på en jättesnygg Haglöfsryggsäck som rymmer 60 L som jag packar i. Annars måste jag begränsa mig så mycket som möjligt eftersom jag bara får ta med mig ca 20 Kilo.

Visumet för Sydkorea är färdigt. D.v.s. One vay visa, vilket innebär att jag söker two way visa på plats i Seoul. Jag måste även besöka kinas ambassad i Seoul för visum till Peking efter mina final exams den 18/12. Tydligen behövs inget visum för Hongkong, Vietnam och Thailand. perrans! =)

Jag lyfter 09.20 på morgonen den 27 Augusti. Tiden har gått så sjukt fort och jag har inte ens hunnit bli nervös än. men det kommer nog..
Det kommer och bor lite folk hos mig sista natten 26-27 augusti eftersom några har haft svårt att få tidiga flyg till arlanda på morgonen den 27e.

Vi har bokat flyg via russian airlines och kommer mellanlanda i moskva 10h. Yippie?! Men biljetten låg strax över 3000kr så jag ska väll inte klaga.

Hela sommaren har i övrigt bestått av jobb, förberedelser inför resan, festande, tjejkvällar och massa mer mysigt.

Skänker en tanke till Lisa uppe i Luleå! Hur har du det bejb? Täffade Kersin en gång i sommar, och vi kunde inte låta bli att skvallra lite om dig. Hur ser planerna för hösten och våren ut? I miss you!

Puss o kram


Kommentarer
Postat av: Malin

Gud vad jag kommer sakna dig. :(

2009-08-12 @ 09:14:14
URL: http://malincaroline.blogg.se/
Postat av: Lisa

2009-08-12 @ 18:33:44
Postat av: Lisa

Åhh, jag blir så excited för din skulle när jag läser om allt förberedande. Fy fan vad kul du kommer ha, en upplevelse för livet! Fatta att du ska till Sydkorea och plugga Emma, helt galet ju!



Anyways, jag har det bra i Lule, pluggar som en tok inför 2 hemtentor just nu som ska in imorrn..aha..you know me, alltid sista minuten. :P



Kerstin berätta att ni hade träffats, kul att du fick träffa nån från mig iaf eftersom inte jag precis var så tillgänglig under min snabba sthlms visit. Skvallra får ni göra hur mycket ni vill..haha. Jag stanar här uppe i höst om det inte skulle bli så att vi bara packar ihop allt å drar till typ andra sidan jordklotet och bosätter oss. Det beror lite på Pedro och hur han klarar av Lule. I vår pluggar jag lite här innan jag förhoppningsvis drar och skriver C-uppsats i DR Får väl se. Jag tänker 1 dag i taget än så länge.



Just ja, när jag ändå snackar om framtiden..haha..kan ju passa på att försöka värva dig igen :P Och ala andra som läser det här. Försöker vinna en resa till Malawi i höst, du kan hjälpa mig genom att bli medlem i Röda Korsets Ungdomsförbund för 50:- ;) Ligger 2:a nu men 2 färre värvade än 1:an så jag behöver all hjälp jag kan få. Klicka bara på länken under och följ anvisningen.



http://www.varvaenkompis.se/varva/5426836/



Pusspuss på dig och lycka till nu med allt innan Sydkorea, kan tänka mig att du kommer vara superbusy ett fram tills dess. Men det är så värt det! ♥

2009-08-12 @ 18:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0